Nye og reviderte rutiner i webSystemet
Som følge av lovendring i Arbeidsmiljøloven (AML), forbedring i dokumentasjon ved gjennomføring av prosjekter og ved tilsyn fra kommunale- og sentrale myndigheter, har vi gjort en del endringer i webSystem.
Som følge av lovendring i Arbeidsmiljøloven (AML), forbedring i dokumentasjon ved gjennomføring av prosjekter og ved tilsyn fra kommunale- og sentrale myndigheter, har vi gjort en del endringer i webSystem.
Det er utarbeidet nye rutiner og dokumenter som følge av endringer i AMLs § 2A med hensyn til varsling. Fra 1. juli må alle virksomheter med fem eller flere arbeidstakere ha varslingsrutiner.
Følgende nye rutiner er utarbeidet:
For at brukere av webSystemet skal være enda bedre rustet til å dokumentere rutiner, sjekklister ol. ved gjennomføring av prosjekter – og ved tilsyn fra myndighetene – er det utarbeidet følgende nye- og oppdaterte rutiner/dokumenter:
Våren 2017 har vi blant oppdatert DDV-instruksen med nye avsnitt for:
Har du spørsmål rundt endringene, kan du ta kontakt med Oddgeir Tobiassen eller Martin Andersen.