– Slik det ser ut nå, vil vi beholde konseptet fra sist, sier prosjektleder Are Skaar Nielsen etter gårsdagens oppstartsmøte med samarbeidspartnerne.
Det bærende elementet på standen, som til sammen er på mer enn 300 kvadratmeter, vil være fem konkurranseplasser hvor NM i rørleggerfaget avholdes. NM er også en svenneprøve for kandidatene. Midt imot disse, adskilt av publikumspassasjen, skal det være tre stands for samarbeidspartnerne.
– Vi har begynt å jobbe med utformingen. Den er ikke endelig spikret, men trolig vil det samlende temaet være "den digitale rørleggeren", sier Nielsen.
I 2017 var det i underkant av 43 000 besøkende på messen. Ifølge arrangøren er interessen for årets arrangement allerede passert 2017-nivået når det gjelder antall solgte kvadratmeter. Derfor er det ikke urimelig å anta at besøket i år vil komme opp mot 50 000 personer.
Våre samarbeidspartnere
I tillegg til Snickers, som bidrar med arbeidstøy til rørlegger-NM, samarbeider Rørentreprenørene Norge om Bygg Reis Deg 2019 med følgende bedrifter i tilfeldig rekkefølge:
- Roth Norge
- Wilo
- Lyngson
- Geberit
- Oras Armatur
- Purus-Joti
- Vaillant Group
- Waterguard
- Armaturjonsson
- Kruge
- Isilfo
- Brødrene Dahl
- Pipe Life
- IMI Hydronic Engineering
- OSO
- Cimberio
- Victaulic
- Cordel