Digitale kurs på vei
Rørentreprenørene Norge har digitalisert kurset for Servicerørleggeren, og gjennomførte et testprosjekt med Askim og Mysen Rør AS 13.-14. oktober.
Rørentreprenørene Norge har digitalisert kurset for Servicerørleggeren, og gjennomførte et testprosjekt med Askim og Mysen Rør AS 13.-14. oktober.
– For meg som har kontakt med kunder i etterkant av at rørleggerarbeidet har blitt gjort, var det fint med klarlegging av ansvarsområder og hva vi kan, og ikke kan, kreve av kunder, sier serviceleder Ståle Gunnar Østenby i Askim og Mysen Rør AS.
Sammen med 6 servicerørleggere i bedriften deltok han på pilotkurset, der Martin Andersen, Oddgeir Tobiassen og Trond Martinussen i Rørentreprenørene Norge underviste.
– Det var en informativ oppfriskning på lover, regler og andre ting jeg har vært klar over, men ikke tenker så mye over til daglig. Vi fikk noen nyttige påminnelser, og jeg tror spesielt alle serviceledere har nytte av dette kurset, sier Ståle, og legger til: – Vi syntes det fungerte veldig fint å sitte på samme rom foran skjermen. Da sparer man masse tid, og vi er vant til den formen.
– Dette kurset er helt perfekt for serviceledere som sitter på kontoret, og er også aktuelt for utegående rørleggere som ofte har rolle som både leder og utøvende rørlegger, sier servicerørlegger Aleksander Aas i Askim og Mysen Rør.
Han understreker nytten av å vite litt om hva man skal gjøre i forskjellige reklamasjonstilfeller og hva slags rettigheter rørleggerbedriften og kunden har.
– Dessuten var det fint å få bekreftet at vi gjør det meste riktig fra før, at vi driver på en lønnsom og god måte.
Kurset er heldigitalt, og går helhetlig gjennom de viktigste aspektene i servicerørleggerens daglige virke, som:
– I fremtiden vil vi fokusere en del på digitale kurs, og også på en kombinasjon av digitale kurs med noe fysisk oppmøte, sier kompetanse- og utviklingsdirektør Oddgeir Tobiassen i Rørentreprenørene Norge.