Livet blir bedre når kundene betaler

Illustrasjonsbilde av en person som bruker Finexas app for fakturaoppfølging

Tilbakemeldingene på Finexa-medlemsfordelen viser at dette er en svært nyttig betalings, - purre, - og inkassoløsning for våre medlemsbedrifter.

– Det har blitt en ny hverdag å slippe å tenke på hvorvidt folk betaler til tiden. I vår bransje har vi mange små og store kunder, og det er mange fakturaer som blir sendt i løpet av året, sier kontorsjef Marthe S. Eriksen i VVS Rørlegger’n AS i Tønsberg.

Avlastningen hun får i Finexa gir bedre tid til andre oppgaver, og kontorsjefen roser det oversiktlige oppsettet over regningenes status i Finexas RørNorge-portal. At hun også har en fast kontaktperson i Finexa betyr mye for Eriksen. 

– Man kan velge å ikke ha automatisk godkjenning av regningene, noe jeg har valgt. Vi har mange private kunder og rørleggerne våre avtaler i noen tilfeller senere betaling med dem uten at jeg har fått beskjed. Jeg trives også best med å kontakte kunder før en regning går til inkasso, sier hun. 

Oppdragende for trege betalere

Også Åse Balstad i Flow-VVS’ administrasjon er fornøyd med at man med løsningen kan purre etter eget behov og ønske, før Finexa setter i gang med oppfølging av regningene fakturaene de sender ut.

– Det er godt å slippe fakturaoppfølgingen. Kundene blir litt mer påpasselig når purringer og inkassovarsel kommer fra Finexa. Det er oppdragende for dem og gjør at de i mye større grad betaler fakturaene våre i tide, sier Balstad.

Spesielt under den første koronabølgen, ved påsketider, var mange sene med å betale, og da var det greit å få lagt inn nye rutiner på purringene.

– Der var Finexa veldig behjelpelige, og kom med ideer på hvordan vi kunne gjøre det. Nå har vi ingen problemer med likviditeten, og det tror jeg har noe å gjøre med at vi har brukt Finexa veldig bevisst. 

Uforpliktende nettmøte

Gode systemer for oppfølging av fakturaer og god arbeidskapital er av stor betydning.

RørNorge anbefaler alle som sender kredittfakturaer til bedrifter og/eller private kunder å ta en gjennomgang med Finexa. Et nettmøte er uforpliktende, og tar omtrent 15 minutter.

Les mer om medlemsfordelen her

Hos dem får du en skreddersydd bransjeløsning for stabil og god oppfølging av bedriftenes fakturaer, helt uavhengig av ferie, sykdom hos ansatte, eller hektiske perioder i bedriften. Du har gjennom RørNorge-portalen til enhver tid full kontroll på hva som purres, og løsningene til Finexa ligger integrert i alle bransjesystemer som Cordel, Tripletex, Job-Office, VISMA Contracting, 24SevenOffice og Handyman.

Som RørNorge-medlem får du meget gode og rabatterte priser på tjenestene til Finexa.

Send mail til rornorge@finexa.no og skriv "Ja", så tar de kontakt for å avtale et tidspunkt som passer.